Zakaj je magnezij eden izmed najpomembnejših mineralov za naše zdravje?

Zakaj je magnezij eden izmed najpomembnejših mineralov za naše zdravje?

Ker telo magnezija ne proizvaja samo, ga moramo nujno vnašati s prehrano. Je eden izmed najpomembnejših mineralov v našem telesu in pomanjkanje tega vsestranskega minerala lahko privede do izčrpanosti in utrujenosti ter slabšega delovanja živčnega sistema, glavobolov in migren, bolečin v mišicah in mišičnih krčev. Potrebo po njem zelo težko pokrijemo samo s prehrano, ga pa sicer zelo veliko najdemo v različnih oreščkih, kot so orehi, arašidi, mandlji, ter tudi v semenih, kot so bučna, sončnična semena in sezam, v žitaricah, v temnozeleni listnati zelenjavi, npr. špinači, ter v sadju, kot so fige in banane. Veliko magnezija vsebujejo tudi ribe in mlečni izdelki, paprika, stročnice, krompir ter tudi voda. Celo čaj in kava.

Zadostna količina magnezija v telesu je zelo pomembna v boju proti dolgotrajnemu stresu. Magnezij prispeva k sintezi beljakovin, je ključen za kosti in zobe, kjer ga je tudi največ, čez 60 odstotkov. Varuje telo pred nalaganjem težkih kovin in ima pozitiven učinek na normalno psihološko delovanje. Preostanek ga najdemo v mišičnem tkivu in v celicah, nekaj pa celo v krvi. Sodeluje pri številnih življenjsko pomembnih presnovnih procesih v telesu in pomaga pri sproščanju energije iz hranil. Nemir in napetost v celem telesu, motnje koncentracije, glavobol, tudi bolečine v želodcu so lahko pokazatelj pomanjkanja magnezija. Magnezij je zelo pomemben za zdravo živčevje, kosti in mišice. Vzroki za pomanjkanje magnezija so lahko tudi prekomerno pitje alkohola ali prekomerna uporaba odvajalnih sredstev, driska ali bruhanje.

Odrasli bi morali zaužiti nekje med 300 do 400 mg magnezija na dan. Ker sodeluje pri tvorbi beljakovin in ga nujno potrebujemo pri presnovi ogljikovih hidratov in maščob, je njegovo dolgotrajno pomanjkanje lahko zelo škodljivo in nevarno. Potrebo po magneziju zelo težko pokrijejo nosečnice in doječe matere, saj sprememba v delovanju hormonskega sistema povzroči njegovo izločanje. V primeru, da nam primanjkuje magnezija, ga naše telo najprej začne črpati iz kosti, če pa to traja dalj časa, se lahko pojavijo različne težave v obliki preobčutljivosti in razdraženosti, depresije, tudi glavobola, izgube apetita, bolečin in krčev v mišicah ipd. V primeru športnih aktivnosti, pri veliki izgubi tekočin ali pa pri bolnikih s srčnimi obolenji, diabetikih, v primeru težav s ščitnico pa celo več. Predvsem je priporočljivo, da ga v zadostnih količinah uživajo starejši ljudje. Ko zaužijemo magnezij, se ga od 30 do 60 odstotkov absorbira predvsem v prvem in zadnjem delu tankega črevesa, nekaj tudi v debelem črevesu, nato skozi črevo vstopa v plazmo, nekaj pa je vezanega na beljakovine.

Magnezij ima ključno funkcijo pri absorpciji kalcija v telesu, zato jemanje kalcija za kosti brez magnezija ne opravi svoje funkcije. Ker pomaga pri razširitvi žil, omogoča nemoten dotok krvi v možgane in poskrbi za sproščanje serotonina, lahko blaži tudi migrenske glavobole. Zelo dobro se izkaže pri glavobolih in lajšanju PMS in je koristen pri prehodu v menopavzo.

Več o izdelku Multimagnesio, ki lahko zadosti vašim dnevnim potrebam po vnosu tega izjemno pomembnega minerala, si lahko preberete spodaj.

Deli ta prispevek


Na naši stran uporabljamo piškotke za pravilno delovanje strani in beleženje obiskanosti strani. S strinjanjem nam dovolite uporabo piškotkov.